موزه پانوراما استانبول

موزه تاریخی پانوراما یکی از جاذبه های گردشگری استانبول میباشد که در نزدیکی بناهایی همچون قصر توپکاپی ،ایاصوفیا ،جامع سلطان احمد ،موزه موزاییک ،موزه کاریه ،میدان هیپودروم اسطنبول و ... قرار گرفته است.این موزه دارای یک سالن نقاشی و مینیاتور آثار مربوط به امپراطور سلطان محمد فاتح میباشد که در این سالن حتی دفتر مشق سلطان محمد که به زبان زبانهای ترکی، یونانی ، عربی، فرانسه و چند بیت ترکیبی فارسی و ترکی نوشته شده ، در معرض نمایش گذاشته شده است.

موزه تاریخی پانوراما استانبول



پارک مینیاتورک در استانبول

پارک مینیاتورک در قسمت شمال شرقی شاخ طلایی در منطقه سوتلوجه واقع شده است.مینیاتورک زمینی بالغ بر 60 هزار مترمربع را به خود اختصاص داده است که از این مقدار 15 هزار متر مربع به فضای ماکت ، 40 هزار متر مربع به فضای سبز و آزاد ، 3 هزار و 500 متر مربع به فضای سرپوشیده و 2 هزار متر مربع به استخر و راه آبی و پارکینگی برای 500 اتومبیل اختصاص داده شده است.

پارک مینیاتورک در استانبول

جیپ سافاری استانبول

تور جیپ سافاری علاوه بر یک گزینه تفریحی ،یکی از جاذبه های طبیعی استانبول هم محسوب می شود .معمولا این تور حدود 9 ساعت طول میکشد بنابراین توصیه می شود که گردشگران تور استانبول یک روز از وقتتان را صرف این تور فراموش نشدنی کنند.در این تور میتوان سوار بر ماشین های جیپ شد و در دل طبیعت ،دره،جنگل و کوهستان های استانبول گشتی بزنند و در صورت گرسنگی هم میتوانند در یک گوشه از طبیعت نشسته و غذا نوش جان کنند و یا به کافه ها و رستوران های اطراف این طبیعت بروند.

تور جیپ سافاری استامبول تور جیپ سافاری استامبول

ادامه مطلب ...

ادرس موزه یخی استانبول

موزه یخی یا موزه سحر و جادوی یخی یکی از مشهورترین جاذبه های استانبول و موزه های استانبول میباشد.موزه یخی در منطقه بایرام پاشا در مرکز خرید فروم استانبول و در نزدیکی آکواریوم اروپا قرار گرفته است این موزه مساحتی بالغ بر 1400 متر مربع را به خود اختصاص داده است و لازم بذکر است که توسط یک شرکت نروژی و صرف هزینه ای بیش از 20 میلیون دلار ساخته شده است. موزه یخ در استانبول برای بچه هایی که سن آنها کمتر از 2 سال است، توصیه نمیشود چون دمای هوا در این موزه 5 درجه زیر صفر است.

بلیط موزه یخ استانبول بلیط موزه یخ استانبول

  ادامه مطلب ...

منطقه پولونزکوی استانبول

در سفر ترکیه اگر تور استانبول را انتخاب کنید ، دیدنی های استانبول بسیار زیبا و جالب خواهند بود.این دیدنی ها در مناطق مختلف استانبول پراکنده شده اند و به یک منطقه محدود نمی شود.یکی از این مناطق سرسبز با آب وهوای عالی ،منطقه پولونزوکوی نام دارد .

 منطقه پولونزکوی استانبول ترکیه ادامه مطلب ...